Pagina's

donderdag 14 maart 2013

Healthy food talk

Goedemorgen hunnybees.

Ik wil jullie iets vertellen over healthy food, jawel.. jawel..


Een paar weken geleden was ik op een punt dat ik het gewoon helemaal gehad had met al dat vette en ongezonde eten, want geloof het of niet.. Maar sinds ik naast de MacDonald's op school zat was ik daar zo ongeveer vaste klant, lekker makkelijk.. snel.. Maar ik was er gewoon klaar mee! Dit verdiende mijn lichaam niet. En om een lang verhaal kort te maken, ben ik super gezond gaan leven. ''Super gezond?'' Wat houd dat voor mij in?





Well, ik vind het erg belangrijk om mijn lichaam de voeding te geven die het verdiend en vooral niet wat het niet verdiend. En nou is het natuurlijk veel werk om elke keer een maaltijd voor jezelf te maken, en zeker als je nog naar school gaat, maar het is vooral wennen. Wat ik zelf doe is 's Ochtends een bak kwark eten van 500 ml vervolgens eet  ik meestal om 10 uur een stuk fruit. Ook niet geheel onbelanrgijk, ik drink ook geen melk en ik eet ook geen varkensvlees, dit doe ik al een jaar niet meer en sinds ik hiermee ben gestopt heb ik echt gemerkt dat m'n huid zoveel beter is geworden (toelichting: je lichaam krijgt niet zoveel hormonen binnen, en uit dit in een gezondere huid) Als je eenmaal de waarheid weet over al die producten, dan wil je ze niet eens meer, hier wil ik nu niet te diep op in gaan.. Maar trust me.


De lunch is het moeilijkst, als ik naar school ga grijp ik meestal toch nog voor een boterham, dan wel met bijv: magere kipfillet, een enkele keer neem ik wel een bakje rijst en groente mee van de avond tevoren, of ik eet 3 crackers en een bak fruit. En als ik ga  werken probeer ik of een salade te eten, wat ik erg lekker vind. En vooral langzamerhand de vele suikers schrappen. Ook als er vergaderingen zijn, die ik toch wel meerdere keren per week heb is het soms een hele hurry om gezond te eten. Opzich houd ik het redelijk goed vol, soms is er wel iemand die het raar vind dat je zo uitgebreid zit te eten.. Maar hallo, jij bent wel degene die straks een super healthy&sexy body heeft hoor!

Ik snap best dat het moeilijk is om te beginnen, en omdat ik die fase wel al een beetje voorbij ben vind ik het belangrijk om mensen hiermee te helpen, en even voor de duidelijkheid. Het is geen super ongezond dieet of wat dan ook, je leert gewoon opnieuw eten.

Ik vond het erg lastig om genoeg water te drinken, ik kreeg de tip van een vriend dat ik een literfles mee  moest nemen die ik dan 2 keer vul met water, ik heb hem denk ik keihard uitgelachen ''Hallo, zie je mij al gaan met een literfles elke dag?'' Maar damn, he was right! Het helpt!! Ik weet nu precies hoeveel ik nog moet drinken. Het is erg belangrijk om genoeg te drinken omdat je organen op die manier goed kunnen functioneren.

favourite food


Ik hoop dat jullie er iets aan hebben en als jullie vragen hebben, of simpele maar super gezonde recepten willlen zien

Let me know!

Liefs,

Juliet

2 opmerkingen:

  1. Goed artikel! Ik ben zelf ook een tijdje bezig met gezond eten, meer sporten en 2l water per dag. En het voelt veel beter!
    Liefs www.extraordinarysimple.blogspot.cok

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...